اگر قصد خرید دستگاه برش لیزر فلزات و غیرفلزات را برای کسب و کار خود دارید، مجموعه حرفه ای خیام لیزر، از طریق کارشناسان مجرب و خبره مشاوره لازم را به شما ارائه خواهد داد. فناوری لیزر به کار رفته در تجهیزات برش، امکان حکاکی انواع فلزات و غیر فلزات را با بالاترین سرعت و دقت فراهم ساخته است.

دستگاه برش لیزر در حال حاضر یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی در حوزه های مختلف می باشد که به ویژه تولید محصولات مختلف با متریال های متنوع را رونق بخشیده است. از پرکاربردترین جنبه های استفاده از دستگاه برش لیزر غیرفلزات، می توان به تولیدی کفش و کیف اشاره نمود. کاهش چشمگیر میزان پرتی متریال، افزایش سرعت تولید و امکان پیاده سازی طرح ها و نقوش پیچیده از دلایل محبوبیت تجهیزات برش لیزری می باشد.

انواع دستگاه های برش لیزر

خیام لیزر به عنوان تخصصی ترین ارائه دهنده خدمات برش لیزر فلزات و غیرفلزات در شرق کشور، انواع دستگاه های برش لیزری را به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان صادر می کند. صادرات تجهیزات برش لیزر توسط خیام لیزر، بیان گر سطح کیفی و عملکرد بهینه آن ها می باشد.

ارائه مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه برش لیزر، استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت تجهیزات و هم چنین رضایت مشتریان از عملکرد دستگاه های برش لیزری فلزات و غیرفلزات، خیام لیزر را به معتبرترین و شناخته شده ترین برند در این زمینه تبدیل کرده است.

جهت رونق به کسب و کار تولیدی خود، بهتر است در رابطه با نحوه عملکرد و کاربرد هر کدام از دستگاه های برش لیزر فلزات و غیرفلزات، دانش کافی را کسب نمایید. خیام لیزر برای تسهیل در امر انتخاب، این اطلاعات را به صورت جامع در اختیار شما قرار می دهد.

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره تخصصی، لطفا شماره تماس خود را در فرم وارد نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان ما 09152159646 (خانم ظفرزاده ) و یا 09152159636 (خانم دهنوی) تماس حاصل فرمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، لطفا شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید. و یا می توانید با شماره 05136072452 (دفتر فروش) و 05136516161 (واحد خدمات) تماس حاصل فرمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

 

دستگاه برش لیزر چیست؟

قیمت و خرید دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر یک نوع دستگاه CNC است که با استفاده از اشعه لیزر، برش فلزات و غیر فلزات را انجام می دهد و علاوه بر برش، در زمینه حکاکی بر روی متریال های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. علت محبوبیت دستگاه های برش لیزری این است که محدودیتی در برش و حکاکی برای کاربر ایجاد نمی کند! در واقع شما می توانید سخت ترین قطعات فلزی را با این دستگاه، برش دهید و بر روی آن طرح مورد نظرتان را پیاده کنید. بدون اینکه لازم باشد زمان و انرژی زیادی صرف کنید!

 

دستگاه برش لیزر در کنار افزایش کیفیت، مدت زمان برش و حکاکی را به کمترین میزان می رساند.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برش لیزری علاوه بر کاربرد در فلزات برای متریال های غیر فلزی هم استفاده می شود. زیرا قابلیت پیاده سازی پیچیده ترین طرح ها را با دقت و ظرافتی بی نظیر دارا است. شاید باور شما این باشد که دستگاه های لیزری در برش و حکاکی فلزات بیشتر کاربرد دارند اما بهتر است بدانید تولید کنندگان محصولات غیر فلزی هم به دلیل اهمیت ظرافت و کیفیت این اجسام به شدت به دستگاه های لیزری صنعتی تمایل دارند. برش پلکسی، چوب، چرم و غیره نمونه ای از کاربردهای این ماشین آلات پولساز می باشند. پس این دستگاه ها علاوه بر کیفیت عالی، برش و حکاکی در سریع ترین زمان ممکن را بدون کوچک ترین خطایی به واقعیت تبدیل کنند. اگر هنوز تردید دارید،‌ کافیست ویدیو زیر را مشاهده کنید.

نحوه کار با دستگاه برش لیزر

قطعا اگر بخواهید برای راه اندازی کسب و کار خود، دستگاه برش لیزر را تهیه یا به عنوان اپراتور با آن کار کنید، نیاز به اطلاعاتی در مورد آموزش کار این دستگاه دارید. به طور کلی کار با دستگاه لیزر صنعتی در سه مرحله انجام می شود. ابتدا طرح قطعه مورد نظر را در کامپیوتر دستگاه، توسط نرم افزارهای موجود طراحی می کنیم، سپس در مرحله دوم قدرت و سرعت دستگاه را بر اساس مشخصات قطعه، تنظیم می کنیم و در آخر فایل طراحی شده را بارگذاری کرده و با اعمال تنظیمات دقیق، دستگاه را برای شروع فرایند برش و حکاکی آماده می کنیم.

خرید و قیمت دستگاه برش لیزری

امروزه با توجه به کاربرد زیادی که دستگاه برش لیزر در صنایع مختلف دارد، انواع گوناگونی از آن تولید شده است. این دستگاه ها، بسته به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند، قیمت گذاری می شوند.

قیمت دستگاه برش لیزر با توجه به سایز میز و توان دستگاه متغیر می باشد. یکی دیگر از دلایل تفاوت قیمتی، دو هد بودن دستگاه ها می باشد.

 نام دستگاهقیمت (تومان)
 دستگاه تک هد ۱۵۰*۹۰160 الی 175
 دستگاه دو هد ۱۵۰*۹۰ چیتا ۱۵۹۰ D190 الی 205
 دستگاه گالوو دستگاه CO2 مارکینگ170 الی 195
 دستگاه برش و حک لیزر 180*130 (مدل چیتا 1318)190 الی 205
 دستگاه فایبر مارکینگ 180*130120 الی 155

برای خرید دستگاه برش لیزری و یا دریافت انواع خدمات می توانید با شماره های 09152159636 و 05136516161 تماس بگیرید.

کاربرد دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر با توجه به قابلیت های فراوانی که دارد در بسیاری از صنایع مانند صنایع دستی، تبلیغات، دسته بندی، ماکت سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها بسته به اینکه در چه محیطی و برای چه متریالی استفاده می شوند به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شوند.

مولتی استایل، از مهم ترین کاربردهای دستگاه لیزر

امروزه مولتی استایل به یکی از محبوب ترین بخش های سودآور به وسیله دستگاه های برش و حکاکی لیزر تبدیل شده است. همانطور که در ویدیو بالا مشاهده می کنید، فرایند حکاکی با بالاترین دقت انجام می شود.

برش انواع پارچه

برش انواع پارچه به وسیله دستگاه برش لیزری پارچه

به وسیله دستگاه برشکاری لیزر می توانید انواع پارچه را در کمترین زمان با بالاترین دقت، برش دهید. برش لیزری پارچه به وسیله دستگاه های برش لیزری برش خواهد خورد.

برش انواع چوب

برش لیزری چوب با کمک دستگاه برش لیزر غیرفلزات

لیزر چوب به عنوان یکی از شایع ترین کاربردهای برش لیزری می باشد. این دستگاه ها به وسیله دقت بالا می توانند ریزترین و جزئی ترین طرح ها را بر روی چوب حکاکی و برش دهد.

حکاکی و برش شیشه

تصویری از برش لیزری شیشه

به راحتی هرچه تمام تر می توانید انواع شیشه را به وسیله دستگاه لیزر برش و یا حکاکی کنید. شما می توانید طرح های زیبایی اعم از حکاکی چهره، طرح های نوشتاری و .. برای مکان های مختلف به کار ببرید.

برش لیزری پلکسی گلاس

کاربردهای ورق پلکسی گلاس

برش پلکسی یکی دیگر از کاربردهای رایج این دستگاه های غول پیکر می باشد. پلکسی نوعی ورق می باشد که شبیه به شیشه است اما با مقاومت بیشتر! این ورق ها کاربردهای زیادی مثل تزئینات خانه، پارتیشن، اتاق جلسات، کتابخانه ها، انواع لیوان و … را دارا است.

همانطور هم که در تصویر می بینید در محیط های بسته می توانید از ورق های پلکسی گلاس بهره ببرید.

برش کفش با لیزر

کاربرد حکاکی لیزری کفش با دستگاه برش لیزر

لیزر کفش یکی دیگر از کاربردهای دستگاه برش لیزر می باشد. برشکاری و حکاکی لیزری کفش می تواند یکی از نقطه قوت های این دستگاه شمرده شود. چرا که صنعت تولیدی کفش به وسیله دستگاه های برش می تواند آینده بسیار روشنی در پیش روی خود می بیند! شما به وسیله خریداری و یا دریافت خدمات این ماشین آلات صنعتی که به دستگاه برش غیر فلزات معروف می باشد، در تمام فصول قابلیت فروش را دارا هستید.

به طور مثال:

  • تولید کفش های مدرسه ای در مرداد ماه
  • تولید کفش های تابستانی در اردیبهشت ماه
  • تولید کفش های مخصوص عید در آذر ماه
  • تولید کفش های زنانه و مردانه معمولی در تمام فصول

در نتیجه شما با خریداری یک دستگاه حکاکی و برش لیزر می توانید در کسب و کارهای مختلف وارد شوید و پله پله پیشرفت کنید.

مزایا برش لیزری

دستگاه های برش لیزر با توجه به ویژگی هایی که دارند، محبوبیت زیادی در صنایع پیدا کرده اند. این دستگاه ها مزیت های زیادی دارند که علاوه بر افزایش سرعت و دقت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش و حکاکی قطعه به صورت غیر مستقیم
  • کنترل بر روی سطوح برش
  • قابلیت برش و حکاکی متریال های گوناگون
  • به حداقل رساندن مقدار ضایعات برش و حکاکی
  • امنیت بالا در برش متریال های خاص
  • کاهش مصرف انرژی
  • بالا بودن کیفیت برش و حکاکی

اجزای دستگاه برش لیزر

اجزا دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر از قطعات و اجزاء ریز و درشتی تشکیل شده است، ساخت این دستگاه توسط کارخانه ها درست شبیه سرهم کردن یک کیس رایانه می‌ باشد. در ادامه برای اطلاع بیشتر، به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

  • بدنه، کابین یا باکس
  • مادر برد
  • تیوب یا لامپ
  • سیستم انتقال و کانون ساز نور
  • هد
  • سیستم انتقال حرکت
  • خنک کننده یا چیلر
  • پاور ولتاژ بالا
  • پمپ باد
  • مکنده

بدنه، کابین یا باکس

بدنه یا باکس همان جزئی است که تمام اجزاء دستگاه برش لیزر بر روی آن سوار می ‌شوند (مانند کیس کامپیوتر که مادر برد و سایر قطعات در آن سر هم می ‌شود). توجه کنید که بدنه ‌ها باید حتماً درب داشته باشند، وجود درب علاوه بر تأمین ایمنی کاربر، مانع از خروج دود هنگام برش می ‌شود. اجزای بدنه علاوه بر درب دارای پایه، چرخ، لوله‌ی خروجی دود برای نصب دودکش و غیره هستند.

مادر برد | رابط کاربردی

این قطعه رابط بین دستگاه برش و کامپیوتر می ‌باشد، وظیفه‌ آن گرفتن اطلاعات از کامپیوتر و تبدیل آن به فرمت ‌هایی است که دستگاه توانایی اجرای آن را داشته باشد. در واقع مادر برد قطعه ای است که حرکت در جهات مختلف و تنظیم شدت نور لیزر را کنترل می‌کند.

تیوب یا لامپ دستگاه

یکی از مهمترین قطعات و اجزای دستگاه لیزر، تیوب لیزر یا لامپ دستگاه است. این قطعه مانند یک لامپ دراز است که از یک سر آن نور لیزر خارج می‌شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که تیوب لیزری یک جزء مصرفی است و بعد از اتمام عمر مفید آن دیگر قابل استفاده نمی‌باشد و نسبت به تعویض و یا تعمیر آن باید اقدامات لازم صورت گیرد. در نظر داشته باشید این قطعه، جزء قطعات گران قیمت هر دستگاه برش لیزری می ‌باشد. در ادامه جهت جلوگیری از هزینه های اضافی، عوامل مؤثر بر طول عمر مفید تیوب لیزر را بیان می کنیم.

  • دمای آب درون چیلر، بر روی عمر مفید تیوب بسیار تاثیر می گذارد. در بهترین حالت دمای آب درون چیلر باید بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد.
  • دمای محیط هم بر طول عمر تیوب ‌ها بسیار مؤثر است، بهتر است این دما بین ۲ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد ‌باشد.
  • مقدار رطوبت هوا، یکی دیگر از عوامل موثر در طول عمر مفید تیوب می باشد. رطوبت ‌های پایین‌تر از ده درصد و همچنین بالاتر از ۶۰ درصد طول عمر تیوب ‌ها را کم می کنند.

سیستم انتقال و کانون ساز نور

نور تولیدی توسط تیوب لیزر از طریق چند آیینه و یک عدسی همگرا به هد دستگاه منتقل می‌شود. آیینه‌ها باید با دقتی بالا با یکدیگر تنظیم شده باشند، خارج شدن هر چند جزئی از تنظیم باعث می‌شود بازده برش پایین آید.

هد دستگاه برش لیزر

اشعه تولید شده توسط تیوب لیزری به وسیله‌ی آیینه‌ ها به لنزی که درون هد تعبیه شده است می ‌رسد، هد سبب می ‌شود تا اجسامی که زیر آن قرار دارند توسط لیزر برش داده شوند.

سیستم انتقال حرکت

این سیستم شامل موتور‌های استپ، ریل‌ ها و تسمه ‌ها می ‌باشد، فایل ارسالی از کامپیوتر به مادر برد به صورت دو معادله حرکتی در راستای x و y تبدیل می ‌شود. برای به حرکت درآمدن دستگاه در این جهت از استپ موتور‌ها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که هد ماشین آلات لیزر بر روی این محور‌ها قرار دارد و با حرکت استپ موتور‌ها، موقعیت هد دستگاه تغییر می‌کند.

خنک‌ کننده یا چیلر

زمانی که دستگاه برش لیزر شروع به کار می کند، دمای تیوب به سبب تولید پرتوی لیزر بسیار بالا می‌ رود به همین دلیل برای کنترل حرارت، از طریق گردش آب، دمای تیوب را کاهش می ‌دهند. در واقع، آب در یک چیلر خنک شده و از طریق شیلنگ و لوله‌ های داخلی به یک سر تیوب وارد و پس از گردش در تیوب از سر دیگر آن خارج می‌شود. این چرخه به ‌طور مداوم تکرار می ‌شود.

 لازم است بدانید، هر گونه اختلال در سیستم خنک ‌کننده ممکن است خسارات جبران ناپذیری به تیوب و دستگاه برش لیزری وارد کند؛ از همین رو شرکت ‌های سازنده از حسگر‌های بسیار دقیقی بر روی سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کنند تا در صورت بروز هر گونه اختلال در آن، عملیات برش به سرعت قطع شود. توجه داشته باشید که حتماً باید از آب مقطر در چیلر استفاده شود، به کارگیری آب غیر تقطیر شده می‌تواند باعث رسوب در چیلر و آسیب دیدن آن شود.

پاور ولتاژ بالا، از مهمترین بخش های دستگاه برش لیزری

در دستگاه برش لیزر با توجه به توان تیوب دستگاه، از یک پاور که دو یا سه ترانس دارد، استفاده می شود. وظیفه این پاور، افزایش ولتاژ 220 ولت شهری می باشد. این کار برای تولید نور لیزر توسط تیوب ضرروی است.

پمپ باد

پمپ باد یکی از مهم ترین وسایلی است که در دستگاه ‌های برش لیزر از آن استفاده می‌شود. زمانی که نور لیزر برای برش به صفحات برخورد می ‌کند دود حاصل از برش زیاد می ‌شود؛ وجود دود و تجمع انرژی باعث شده، بازدهی نور لیز پایین آید و در فرآیند برش قطعات اختلال ایجاد شود.

 علاوه بر این مورد، غبار و دود ممکن است بر روی عدسی بنشیند و یک لایه مقاوم در برار عبور نور لیزر ایجاد کند که خروج نور لیزر را مشکل سازد و در نهایت منجر به داغ شدن و شکستن عدسی شود. با توجه به مواردی که گفته شد، برای جلوگیری از آسیب ‌های احتمالی، استفاده از پمپ باد در دستگاه ‌های برش لیزر، ضروری است.

مکنده، تضمین سلامت انسان در برابر لیزر صنعتی

دود حاصل از فرآیند برش توسط لیزر برای سلامتی انسان مضر است از این رو در این دستگاه ‌ها مکنده‌ های بسیار قوی جهت خروج سریع دود از کابین و میز کار و هدایت آن به سمت بیرون استفاده می ‌شود.

نکات مهم در هنگام کار با دستگاه‌ برش لیزر

استفاده دستگاه برش لیزر در کنار مزیت های زیادی که دارد، مضراتی نیز دارد که ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد. از همین رو رعایت نکات ایمنی کار با دستگاه برش لیزری بسیار مهم است، چون رعایت آنها تضمین می‌کند تا در هنگام کار با این وسیله هیچگونه خطری متوجه شما نگردد.

  • هنگامی که دستگاه در حال کار کردن است حتماً درب آن را ببندید زیرا با این کار دود‌های مضر به محیط کار وارد نمی ‌شوند و در نتیجه به تنفس شما آسیبی وارد نمی‌ کند.
  • بهتر است دستگاه خود را دور از دسترس مشتریان و به ویژه کودکان قرار دهید، زیرا در صورت برخورد دست با لیزر، سوختگی ‌های شدیدی ایجاد می شود.
  • هنگامی که دستگاه کار می‌کند حتماً کنار آن قرار بگیرید تا در صورت لزوم افرادی که از خطرات این دستگاه آگاه نیستند کار خطرناکی انجام ندهند.
  • در صورتی که دستگاه برش لیزر روشن بود به هیچ عنوان به نور برش لیزر خیره نشوید، در صورتی که نیاز بود تا به برش‌ها نگاه کنید حتماً از عینک محافظ استفاده کنید.
  • دستگاه مکنده بسیار پر سر و صدا می ‌باشد، لذا بهتر است این دستگاه را دور از محیط کارگاهی خود قرار دهید.
  • حتماً کلید اضطراری دستگاه برش را چک کنید و از درست بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

معرفی تکنیک‌ های مختلف برش لیزری

تفاوت در تکنیک‌ های برش لیزری، ناشی از انواع لیزر‌های موجود در دستگاه ‌ها است. نوع لیزر مورد استفاده در دستگاه، با توجه به ضخامت ماده‌ای که می خواهد برش ‌دهد، تعیین می شود. به طور کلی، استفاده از لیزر پرقدرت برای برش فلزات و پلاستیک بسیار ‌ایده‌آل خواهد بود. از سوی دیگر، می توان از لیزر کم توان برای مواد نازک‌ تر مانند کاغذ، مقوا و چوب استفاده کرد.

شاید برایتان سوال شده باشد که چگونه تکه های کوچک مواد با برش برداشته می شوند؟ به طور کلی چهار روش اصلی تصعید، ذوب، واکنش و شکست تنش حرارتی برای برش لیزری وجود دارد. در ادامه به معرفی هر یک از این تکنیک‌ ها در دستگاه برش لیزر می ‌پردازیم.

تکنیک تبخیر یا تصعید

تصعید نوعی تغییر فاز از حالت جامد به حالت گازی، بدون فاز مایع میانی است. این همان فرآیند تبدیل یخ خشک به بخار بدون تبدیل شدن به مایع است. یعنی ماده به سرعت انرژی را جذب کرده و هیچ شانسی برای ذوب شدن ندارد. همین اصل برای برش لیزری نیز اعمال می‌شود. مقدار زیادی انرژی در زمان نسبتاً کوتاهی به ماده منتقل شده که باعث تغییر فاز مستقیم ماده از حالت جامد به گاز، با کمترین میزان ذوب شدن می شود.

این فرآیند برای برش پلاستیک، منسوجات، چوب، کاغذ و فوم مناسب است که تنها به مقدار کمی انرژی برای تبخیر شدن نیاز دارد.

در این روش، یک پرتو لیزر به ناحیه ‌ایستا از فلز یا ماده تابیده می‌شود. همانطور که لیزر در جای خود باقی می‌ماند، فلز یا ماده را تا زمان جوشیدن، گرم می‌کند، در نتیجه یک سوراخ کوچک ایجاد می ‌شود. با عمیق شدن این سوراخ، فلز بخار آزاد کرده و با شروع فرسایش، دیواره ‌های مجاور فلز را می ‌شکند.

تکنیک همجوشی یا ذوب

در این فرآیند پرتو لیزر مواد را گرم می‌کند که باعث ذوب شدن آن می‌شود. با ذوب شدن مواد، یک جت گاز از نازل کواکسیال با پرتو لیزر، مواد را از برش خارج می ‌کند. از آنجایی که فلز مذاب یا نیمه مذاب است، گاز تحت فشار می ‌تواند به راحتی از آن گذر کند. علاوه بر این، گاز از اکسیداسیون فلز در مسیر برش جلوگیری می ‌کند.

این روش در مقایسه با تکنیک تبخیر برای رسیدن به مرحله ذوب، انرژی کمتری نیاز است. این انرژی حدود یک دهم برش ‌های لیزری تصعید‌ کننده است.

لازم است بدانید، گاز‌های مورد استفاده (هلیوم، آرگون و نیتروژن)، بی‌اثر یا بدون واکنش هستند و فقط از طریق ابزار‌های مکانیکی به برش کمک می‌کنند. این روش به دلیل نیاز کم به انرژی برای برش فلزات غیر اکسید‌کننده یا فعال مانند فولاد ضد زنگ، تیتانیوم و آلیاژ‌های آلومینیوم استفاده می‌شود.

تکنیک‌ واکنشی یا شعله

این روش به عنوان برش شعله یا واکنشی شناخته می ‌شود. در برش شعله لیزری، فلز یا مواد با اکسیداسیون گاز برش داده می ‌شوند. می توان گفت این تکنیک، شبیه به جوشکاری از طریق یک مشعل اکسیژن است؛ با این تفاوت که به جای شعله اکسیژن، از لیزر به عنوان منبع گرمایش استفاده می‌شود. شعله لیزر، از قدرت اکسیداتیو گاز واکنش ‌پذیر مانند اکسیژن استفاده می‌ کند.

این فرآیند با توجه به ویژگی هایی که دارد، برای برش فولاد‌های کربنی ضخیم، فولاد‌های تیتانیوم و سایر فلزات به راحتی اکسید شده، استفاده می شود.

 فلز یا ماده ابتدا در معرض یک گاز واکنشی قرار می‌گیرد و پس از آن لیزر روی آن اعمال می شود. وجود این لیزر باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی در گاز شده که امکان برش آسان و سریعتر را فراهم می‌ کند. بهتر است بدانید در این روش برش لیزری، از انرژی کمتری استفاده می ‌شود. همچنین سرعت برش با استفاده از گاز‌های راکتیو سریعتر از برش لیزری با گاز‌های بی اثر است.

تکنیک‌ شکست حرارتی

در این روش، از لیزر‌های داغ و پرقدرت بر روی یک فلز یا ماده شکننده برای ایجاد شکاف استفاده می ‌کنند. در واقع خواص شکننده برخی از فلزات و مواد، در مواجهه با این لیزر مستعد ترک خوردن می ‌شوند. همانطور که لیزر فلز یا ماده را گرم می ‌کند، شکافی ایجاد شده که با توجه به محل استفاده از لیزر می‌تواند به سایر نواحی فلز گسترش یابد.

 البته، نقطه ضعف برش لیزر با استرس حرارتی این است که فقط برای فلزات و مواد شکننده مؤثر است. فلزات و مواد مستحکم و بادوام تحت این فرآیند ترک نمی‌خورند، بنابراین کاربرد این تکنیک برش را محدود می‌ کنند. به طور کلی می توان گفت، شکستگی‌ های تنش حرارتی برای برش مواد شکننده مانند سرامیک و شیشه استفاده می ‌شود.

لازم است بدانید، در این روش گرمایش موضعی معمولاً زیر دمای انتقال شیشه ‌ای انجام می ‌شود. لیزر‌های CO2 به طور گسترده برای این کاربرد استفاده می ‌شوند زیرا نور مادون قرمز برای برش غیر فلزات بسیار کاربردی است.

با این حال، همه مواد را نمی‌توان با یک نوع لیزر برش داد، چون مواد مختلف، نور را در طول موج ‌های متفاوت جذب می ‌کنند.

آشنایی با انواع مدل دستگاه برش خیام لیزر

در ادامه انواع ماشین آلات لیزر را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با مدل های مختلف آن، که هر کدام کاربرد خاصی در زمینه برش و حکاکی لیزر دارند، آشنا شوید.

دستگاه های برش لیزر، انواع و مدل های متنوعی دارند که هدف همه آنها ایجاد برش و حکاکی با سرعت و دقت بالا است. این دستگاه های برش لیزری به دو دسته فلزات و غیر فلزات تقسیم می شوند.  اما این مطالب را در ابتدای محتوا بیان کردیم. در ادامه به معرفی بهترین مدل های دستگاه برش لیزر فلزات و غیر فلزات خواهیم پرداخت.

انواع مختلفی از دستگاه های برش لیزری با عنوان های برش لیزر گازی، شیمیایی، جامد و غیره وجود دارد، اما بر اساس بیشترین کاربرد که دارند، این دستگاه ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. دستگاه با ویژگی برش فلزات
  2. دستگاه با ویژگی برش غیر فلزات

دستگاه لیزر غیر فلزات مدل cheetah 1318

معرفی دستگاه برش لیزر غیر فلزات 1318 خیام لیزر

این دستگاه برش غیر فلزات که یکی از معروف ترین انواع دستگاه های برش و حک لیزر می باشد، ابعاد آن ۱۳۰ * ۱۸۰: ۲۸۰۰ * ۱۷۵۰ * ۱۱۰۰ mm می باشد. مدل 1318 مخصوص برش و حکاکی لیزر بر روی انواع متریال های غیر فلزی می باشد، سرعتی در حدود ۱۰۰۰ میلی متر بر ثانیه سرعت دارد! شما می توانید با این دستگاه به راحتی شیشه، ورق پلکسی، پارچه و … را برش دهید.

قیمت دستگاه چیتا 1318 بین ۱۹۰ تا ۲۰۵ میلیون تومان می باشد.

برخی از ویژگی های دستگاه برش غیر فلزات

  • طراحی انحصاری بدنه ،کاملا مستحکم و تراش خورده با دستگاه سی ان سی
  • دارای تیوب رسی ۱۲۰ وات برترین مارک موجود در ایران
  • دارای کنترلر RDC6442 صفحه رنگی ، دارای قابلیت نمایش کار هنگام برش و ادامه دادن برنامه بعد از قطع شدن برق
  • دارای حافظه داخلی و کار با دستگاه به صورت آفلاین بدون نیاز به کامپیوتر

دستگاه برش غیر فلزات مدل چیتا 1590

معرفی دستگاه برش غیر فلزات مدل چیتا 1590

یکی دیگر از دستگاه های برش لیزر غیر فلزات، دستگاه چیتا ۱۵۹۰ می باشد که توانسته محبوبیت بالایی میان سایر دستگاه های لیزر صنعتی بدست آورد. قیمت این دستگاه با توجه به تغییرات آپشنی بین ۱۶۰ تا ۱۷۵ میلیون متغیر خواهد بود.

دستگاه برش نافلزات مدل CHEETAH 1590 D دو هد

معرفی قوی ترین دستگاه برش لیزر غیر فلزات دو هد خیام لیزر

این دستگاه برش لیزر، مخصوص غیر فلزات است و قدرتی باورنکردنی دارد. اکثر دستگاه های برش لیزر این قابلیت را ندارند! لازم است بدانید این دستگاه، برق مصرفی تک فاز ۲۲۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز به همراه میز تیغه ای و زبوری در اختیار خریداران قرار می دهد. قیمت دستگاه غیر فلزات دو هد بین ۱۹۰ الی ۲۰۵ میلیون تومان می باشد.

دستگاه CHEETAH 1590 D، با توان بالا و سرعت ۱۰۰۰ متر بر ثانیه حرف اول را می زند!

دستگاه لیزر مارکینگ Co2

ویژگی های دستگاه لیزر co2 مارکینگ

یکی دیگر از انواع دستگاه های برشکاری لیزر که امروزه کاربرد زیادی در صنایع بزرگ و کوچک پیدا کرده است، دستگاه لیزر مارکینگ Co2 نام دارد. اساس کار این دستگاه لیزری، بر پایه گاز دی اکسید کربن است و دارای طول موج ۱۰.۶ میکرومتر می باشد. دستگاه برش لیزر co2 به دلیل قدرت پایینی که نسبت به دستگاه فایبر دارد، جهت برش و حکاکی مواد غیر فلزی استفاده می شود.

این دستگاه دارای راندمان بالا و کیفیت پرتو بسیار خوبی می باشد که با توجه به کارایی آن، قیمت بسیار مناسبی دارد. لازم است بدانید لیزرهای CO2 برای ساخت ورق فلز نیز استفاده می‌شوند و مزیت اصلی آنها نسبت به لیزرهای فیبر این است که به‌ طور کلی کیفیت لبه‌ های بهتری را در انواع برش ها مخصوصا فلزات ضخیم‌تر از ۰.۲۵ اینچ، ارائه می‌دهند.

از کاربرد های آن می توان به حکاکی بر روی چوب، اکریلیک، شیشه، پارچه، فویل، پلاستیک و چرم اشاره کرد.

این دستگاه با توجه به ابعاد کوچکی که دارد در مکان های مختلف به راحتی قابل استفاده است. این دستگاه با ابعاد ۱۶۰ * ۵۰ * ۲۰۵ و سایز میز کار ۳۰ * ۳۰ و دقت ۱ – ۱۰۰۰ میلی متر بر ثانیه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند!

دستگاه co2، می تواند انواع متریال های مختلف مثل سنگ، چوب، کاغد و حتی پارچه را برش دهد. انتخاب این دستگاه قطعا کسب و کار شما را متحول کند!

عملکرد دستگاه لیزر co2

لیزرهای CO2 متداول ‌ترین نوع دستگاه برش لیزری هستند. درون آنها، یک لوله طولانی و خلاء وجود دارد که مملو از گاز است. در این لوله دی ‌اکسیدکربن (CO2) و مقداری نیتروژن مخلوط شده است. وقتی این لوله الکتریکی می‌شود، مولکول‌های گاز را تحریک می‌کند و نور قوی ایجاد می‌کند.

 این نور از یک سر لوله خارج شده و از یک بر روی آینه منعکس می‌شود. آینه ‌ها نور را از طریق یک عدسی متمرکز هدایت می‌کنند و لنز نور را تا جایی که بسیار داغ است متمرکز می‌کند؛ سپس لیزر می‌تواند از طریق جداسازی حرارتی طیف وسیعی از مواد را برش دهد.

برای دریافت خدمات برش و حکاکی لیزر و یا خرید دستگاه های برش لیزر می توانید با شماره های ۰۵۱۳۶۵۱۶۱۶۱ و ۰۹۱۲۵۱۲۳۱۷۲ تماس بگیرید.

برخی از ویژگی های دستگاه مارکینگ co2

  1. ۱۳۰ وات توان دستگاه
  2. سرعت حکاکی ۱ – ۱۰۰۰۰
  3. سرعت برش لیزر ۱ – ۱۰۰۰
  4. قابلیت برش و حکاکی روی انواع چرم مصنوعی و طبیعی، چوب، پلکسی و غیره

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر مارکینگ (fiber)

دستگاه فایبر، یکی از پرفروش ترین محصولات خیام لیزر می باشد. این دستگاه به دلیل کارایی فوق العاده و دقت بالا در صنایع بسیاری کاربرد دارد. دستگاه های لیزر فایبر مدل های مختلف با کارایی مشابه دارند که می توانید با اطمینان کامل این دستگاه پرفروش و سودآور را از خیام لیزر تهیه کنید.

دستگاه های فایبر به دلیل قدرت بالایی که دارند جهت برش و حکاکی بر روی انواع فلزات، استفاده می شوند. این دستگاه ها علاوه بر قدرت بالایی که دارد می توانند با توان کمتری کار کنند، از همین جهت برای مارک زنی و حکاکی بر روی فلز و پلاستیک بسیار مناسب هستند. عمر این دستگاه ها معمولا بالاست و از ۲۵۰۰۰ ساعت تا ۱۰۰۰۰۰ ساعت متغیر است. لازم است بدانید دستگاه لیزر فایبر معمولا دارای طول موج ۱۰۶۴ نانومتر می باشد و قطر کانونی بسیار کمی دارد.

عملکرد دستگاه فایبر

در این نوع دستگاه برش لیزر، نور وارد یک لوله شیشه‌ ای با خواصی متفاوت می شود. در واقع این شیشه می تواند قدرت نور را در طول حرکت تقویت کند. بعد از عبور از شیشه مخصوص با قدرتی بالا به سطح فلز تابانده و فرایند برش یا حکاکی لیزری انجام می شود.

ماهیت فیبر نوری باعث شده جزئیات به طور دقیق و با کیفیت روی سطح قطعه مورد نظر اجرا شوند و اتفاقی بی نظیر در برش و حکاکی فلزات رقم بخورد. تصور کنید، آنها می‌ توانند عرض چند ثانیه، یک تصویر کامپیوتری را روی فلز انتقال دهند!

با دستگاه لیزر مارکینگ فایبر بر روی سخت ترین اجسام، حکاکی کنید!

برخی از ویژگی های دستگاه فایبر

  1. دارای ابعاد کوچک و خانگی
  2. حکاکی بر روی سخت ترین اجسام
  3. بالاترین سرعت بدون داغ شدن!
  4. بدون استفاده از جوهر یا وسیله اضافی

دستگاه های برش صنعتی

دستگاه برش لیزر صنعتی معمولا برای نمونه سازی و تولید انبوه کاربرد دارد. این دستگاه به وسیله کامپیوتر کنترل می شود و بعد از طراحی، فقط با زدن یک دکمه، دستگاه به صورت اتوماتیک فرایند برش یا حکاکی را انجام می دهد.

دستگاه های برش شرکت خیام لیزر، با توجه به توان و قدرت بالایی که دارند، می توانند تحولی عظیم در کسب و کار شما ایجاد کنند!

دستگاه های برش خانگی

قطعا اگر بخواهیم در حوزه برش و حکاکی لیزری، یک کسب و کار برای خودمان ایجاد کنیم، گزینه های زیادی در انتخاب دستگاه لیزر وجود دارد، اما مناسب ترین گزینه، انتخاب دستگاه های لیزر خانگی است. ویژگی هایی مانند وزن کم، قابلیت برش و حکاکی متریال های مختلف و قیمت مناسب موجب شده این دستگاه ها در مقایسه با انواع صنعتی برای کسب و کار های نوپا کاربردی تر به نظر برسند.

دستگاه لیزر کریستالی، دستگاهی مناسب برای برش پلاستیک

سیستم کاری این دستگاه ها بسیار شبیه به نوع اول یعنی لیزر های فایبر است. طول موج این دستگاه ۱۰۶۵ نانومتر است و جز کلاس نوری مادون قرمز می باشد. این نوع لیزر، برای حکاکی و مارک زنی بر روی فلزات و پلاستیک مناسب است.

 تفاوتی که این دستگاه با لیزر های فایبر دارد این است که این نوع از دستگاه های لیزر دارای دیود پمپ های گران قیمت تری نسبت به نوع فایبر دارند و دیود پمپ های آن باید حداقل بعد از ۸۰۰۰ ساعت و حداکثر ۱۵۰۰۰ ساعت کار تعویض شوند. به طور کلی می توان گفت در مقایسه با لیزر فایبر از عمر کوتاه تری برخوردار هستند.

جمع بندی، همه چیز در مورد دستگاه های برش لیزر

یکی از راه های نوین کسب درآمد، استفاده از خرید لیزر صنعتی یا همان دستگاه برش لیزر می باشد که سودهای کلانی برای شما به همراه دارد. امروزه با توجه به کاربرد بالا این دستگاه شما می توانید انواع متریال را برش دهید و زیباترین طرح ها را روی آن ایجاد کنید. قطعا تهیه دستگاه لیزر می تواند سرمایه شما را چندین برابر کند! درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر و یا دریافت خدمات و خرید انواع دستگاه های برش لیزر را دارید، می توانید به سایت خیام لیزر مراجعه و با کیفیت ترین دستگاه ها را خریداری کنید.

 

سوالات متداول

موادی مانند چوب، کاغذ، چوب پنبه و برخی از انواع فلزات و پلاستیک را می‌توان با لیزر برش داد. البته حکاکی با لیزر را می‌توان تقریباً روی هر چیزی مانند چوب، مقوا، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، پلاستیک، سنگ، کاشی و شیشه انجام داد.

 

پرتو لیزر، طی یک فرآیند حرارتی، مواد را در یک منطقه موضعی ذوب می ‌کند و از یک جت گازی هم محور برای بیرون ریختن مواد مذاب و ایجاد یک شکاف استفاده می کند. در نهایت برش، پیوسته با حرکت پرتو لیزر یا قطعه کار تحت کنترل CNC ایجاد می شود.

 

امروزه بیشتر برش ورق فلزی با استفاده از دو نوع لیزر CO2 و فیبر انجام می‌ شود.