برش فلزات و غیرفلزات توسط دستگاه برش لیزر

آشنایی با دستگاه برش لیزر

برش فلزات و غیر فلزات توسط دستگاه برش لیزر

لیزر ها در زندگی انسان آنقدر کاربرد پیدا کرده اند که نمیتوان همه آن ها را نام برد، با اختراع دستگاه هایی مانند دستگاه برش لیزر که در آنها از فناوری لیزر استفاده میشود، به مرور زمان کاربرد های لیزر در حوزه های مختلف کشف شد. بنابراین لیزر ها ارزشمند شدند و هم اکنون انواع دستگاه ها برای مقاصد مختلف طراحی و تولید می شوند.

در لیزر هایی که در صنعت کاربرد دارند، انرژی بسیار زیاد الکتریکی در حالت اشعه الکترومغناطیس متمرکز شده بر اجسام تابیده میشود و این انرژی متمرکز شده، توانایی انجام بسیاری از کارها را دارد.برش دادن اجسام و حکاکی بر روی آنها نمونه ای از کاربرد لیزر در صنعت میباشد.

برشکاری در فرآیند های صنعتی

برش دادن یکی از مهم ترین فرایند ها در تولید بسیاری از محصولات صنعتی میباشد. هرچقدر برش ها صاف و دقیق تر انجام شود، تولیدات هم از ساختار مهندسی با استاندارد بهتر برخوردار میشوند.برنامه نویسی کامپیوتری دستگاه های لیزر باعث میشود بتوانید هر شکل و طرحی را بر روی اجسام مختلف فلزی یا غیرفلزی برش بزنید یا حکاکی کنید. دستگاه برش لیزر به واسطه برش دادن به وسیله لیزر که تنها یکی از قابلیت های لیزر است باعث ورود تکنولوژی لیزر به صنایع همچون ساخت کیف و کفش چرم، برش پارچه و ایجاد طرح های مختلف، برش چوب برای ساخت درب ها یا وسایل تزئینی، ساخت قاب ها و تقویم های چوبی و دیگر صنایع، شده است.

کاربرد لیزر

خلاصه ای از کاربرد لیزر در صنایع گوناگون در اینجا بیان شده است:

دستگاه برش لیزر فلزات و ساخت قطعات کوچک فلزی

راه های مختلفی برای ساخت قطعات فلزی وجود دارد که در هر کشور با توجه به امکانات و تکنولوژی ها و بودجه اقتصادی، یک راه انتخاب می شود. یکی از دقیق ترین و به روزترین این روش ها، برش فلزات با لیزر است که در آن محدودیت تولید قطعات کوچک، بسیار کمتر از روش های دیگر است.بسیاری از ابزار و وسایل ظریفی که در اطرافمان وجود دارد و در آن از فلزات استفاده شده است، در روند تولید آنها مطمئنا از برش لیزری استفاده شده است و ما به آن توجهی نمی کنیم.

در ساخت قطعات ابزار های الکترونیکی مثل تلفن های هوشمند و لپ تاپ های شخصی، پورت هایی مثل سری کابل شارژر موبایل، یو اس بی و دیگر وسایل، به دلیل لزوم کوچک بودن قطعات فلزی، باید از برش لیزری در ساخت این ابزار استفاده کرد.تولید ابزار و قطعات فلزی با این روش، دنیای بزرگی دارد که محدودیتی در تولیدات شما با لیزر ایجاد نمیکند چرا که در هر وسیله ای که تولید میشود و تولید خواهد شد، از لیزر ها استفاده میشود مخصوصا در ایران که در حال گسترش این فناوری و ایجاد مسیری برای ورود هرچه بیشتر لیزر ها به صنعت می باشد.

دستگاه فایبر مارکتینگ، دستگاهی با دقت بالا در برش لیزری فلزات میباشد که در تولید محصولات فلزی با جزئیات و طرح های پیچیده و ظریف، بسیار مناسب است.

دستگاه برش لیزر غیرفلزات و کاربرد های بی شمار

تعداد سفارشاتی که توسط عموم مردم برای برش و حکاکی لیزر بر روی قطعات غیرفلزی وجود دارد، بسیار زیاد است؛ساختن لوح تقدیر، نوشته ها بر روی چوب، وسایل تزیینی چوبی، طراحی نقوش بر روی پارچه، برش های زیبا بر روی مصنوعات چرمی مثل کیف، کفش و انواع دیگر مصنوعات چرمی، نوشتن نام افراد بر روی وسایل ارزشمند و یا هدیه های زیبا با برش زدن و…که همه اینها توسط دستگاه لیزر برش غیر فلزات انجام میشود که انواع مختلفی از این دستگاه با کاربرد های خاص وجود دارد.

استفاده از دستگاه برش لیزر

سرعت عمل لیزر بسیار بالا است و در تولید انبوه، میتوان از آنها استفاده کرد.برش ها را با توجه به اندازه دستگاه میتوانید در ابعاد مختلف بر روی چوب یا فلز یا مواد دیگر انجام داد.باید نوع دستگاه را با توجه به کارتان و اهداف، تعیین کنید.کسب درآمد از طریق ساخت ابزار و قطعات با دستگاه برش لیزر، میتواند بسیار آسان باشد به طوری که به غیر از شرکت های بزرگ صنعتی، این دستگاه ها به صورت خصوصی در کارگاه های کوچک نگهداری میشوند و با سفارشات متنوع و گوناگون، امکان کسب درآمد برای هرکس ایجاد میشود.

برش دقیق با جزئیات به وسیله لیزر

دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که کار با آنها برای اکثریت مردم آسان است مخصوصا کسانی که حداقل با مقدمات علم کامپیوتر آشنا هستند.در بسیاری از مواقع هرکسی با آموزش های لازم میتواند اپراتور دستگاه برش لیزر بشود.اگر هم زمانی از لحاظ سیستماتیک یا ابزاری، دستگاه دچار نقص فنی شد به هیچ عنوان نگران نباشید، چرا که در خیام لیزر، انواع قطعات مورد نیاز برای بازسازی دستگاه های دچار نقص فنی وجود دارد و همراه با گارانتی طولانی مدت شما میتوانید برای تعمیر دستگاه برش لیزر خود، در سایت اعلام خرابی کنید تا سرویسکار در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه حاضر شود.

نظرات شما