بهترین آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیر فلزات + آموزش برش لیزری فلزات

آموزش کار با دستگاه برش لیزر

در صورتی که شما در فکر راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار با استفاده از دستگاه‌ برش لیزر هستید، ابتدا باید محصولی را که برای تولید در نظر دارید، تجسم کنید. سپس با توجه‌ به کسب‌ و کار خود مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید. برای کار با دستگاه‌ برش لیزر و رسیدن به یک نتیجه مطلوب، باید ابتدا شما با چگونگی تنظیمات دستگاه برش لیزر و نحوه کارکردن با آن آشنا شوید؛ بنابراین در مرحله اول برای شروع کار نیاز به یادگیری برخی نکات است.

اگر می‌خواهید درباره نحوه آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیر فلزات اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

آموزش کار با دستگاه لیزر طی یکسری مراحل آسان و راحت در این مقاله خدمت شما قرار خواهد گرفت. حتی آموزش کار با نرم افزار دستگاه لیزر هم از دیگر مواردی است که قصد پرداختن به این آموزش دستگاه لیزر را داریم.

طرز کار دستگاه برش لیزر به چه صورت است؟

دستگاه‌ برش‌ لیزر با استفاده از ابزارهای کنترل درون دستگاه برای ایجاد برش بر روی سطح مواد تنظیم می‌شوند و با کمک پرتوی لیزر طرح را بر روی مواد موردنظر برش می‌دهند. برای آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیر فلزات نیاز است که برخی اطلاعات را برای کار کردن با این دستگاه کسب کنید. وجود قطعاتی مانند مین ‌برد به تنظیم تخصصی دستگاه کمک می‌کند و مصرف برق دستگاه را در مقایسه با سایر تکنیک‌ها افزایش می‌دهد.

همچنین نکته قابل توجهی که می توان به در آموزش کار با دستگاه برش لیزری فلزات و غیر فلزات به آن اشاره کرد این است که این دستگاه برش انواع فلزات، چوب و … را هم انجام دهد. این برش فلزات به کمک دستگاه لیزر فایبر صورت می پذیرد.

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره تخصصی، لطفا شماره تماس خود را در فرم وارد نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان ما 09152159646 (خانم ظفرزاده ) و یا 09152159636 (خانم دهنوی) تماس حاصل فرمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، لطفا شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید. و یا می توانید با شماره 05136072452 (دفتر فروش) و 05136516161 (واحد خدمات) تماس حاصل فرمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

تنظیم قدرت و سرعت لیزر

حال نتیجه بهتر است براساس متریال استفاده شده، به تنظیم قدرت و سرعت لیزر بپردازید. در حالت کل این دستگاه‌ به دو روش قابل تنظیم می‌باشد که عبارت است از:

  • پنل دستگاه
  • تغییر به کمک نرم‌ افزارها

برای کار با دستگاه برش لیزر غیرفلزات از چه نرم‌افزاری‌ هایی استفاده می‌ شود؟

برای کار با دستگاه برش لیزر از چه نرم‌افزاری‌هایی استفاده می‌شود؟

امروزه با تنوع بسیار زیاد نرم‌افزارهای حکاکی روی چوب، امکان آن فراهم شده‌ است تا هر شخص متناسب با میزان تسلط خود از هرکدام از نرم‌افزارهایی که کارکردن با آن راحت‌تر است و تسلط بیشتری دارد استفاده کند. بیشتر افراد آموزش حکاکی روی چوب با لیزر  را به کمک نرم‌افزار CorelDraw یاد می گیرند، اما برنامه‌های دیگری مانند AutoCAD  و Photoshop نیز بسیار کاربردی هستند و می‌تواند برای طراحی به شما کمک بسیاری کند.

همچنین laserGRBL نیز یک نرم‌افزار بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. این برنامه از تصاویری در قالب فایل‌های bmp، jpg و gif پشتیبانی می‌کند.

آیا دستگاه‌ های برش لیزر برنامه‌ ای برای طراحی دارند؟

دستگاه‌های برش لیزر، خود دارای نرم‌افزار طراحی هستند و محیطی مانند نرم‌افزارهای طراحی دارند. در نتیجه شما می‌توانید بسیاری از طرح‌ها را داخل خود نرم‌افزار کاربردی دستگاه طراحی کنید. این نرم‌افزارها از جهات مختلف شبیه به هم هستند و برای کارهای مختلف و طراحی‌های متنوع قابل‌استفاده هستند.

طرز کار دستگاه برش لیزر در زمان طراحی

در هنگام کار با دستگاه برش ‌لیزر برای کاهش زمان، آسان شدن کار و بالا رفتن کیفیت خروجی نیاز به تبدیل‌شدن طرح‌ به فرم به‌صورت نقطه و خط است. این فایل‌ها vector نام دارند و با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ به فرم دلخواه تبدیل می‌شوند. برش لیزر دقیقاً از روی خطوط رسم شده عبور می‌کند و متریال را برش می‌دهد. همچنین برای جلوگیری از خطا و بالابردن کیفیت برش نیاز است که این خطوط به صورت دقیق و منظم طراحی شوند.

بازار کار برش لیزری؛ پرواز بر فراز میلیاردها تومان پول!

 آموزش کار با نرم افزار دستگاه لیزر | آموزش افزودن تصویر!

چگونه تصویری را برای برش لیزری آماده کنیم؟

برای آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیرفلزات نیاز است تا تمام مراحل طراحی و برش را به صورت کامل یاد بگیرید. اگر می‌خواهید تصویر را برای برش لیزری آماده کنید باید مراحل آموزش کار با نرم افزار دستگاه لیزر را به صورت کامل انجام دهید. این مراحل به شرح زیر است:

مرحله اول: بهتر است با یک تصویر باکیفیت شروع کنید.
مرحله دوم: قسمت برش را مشخص کنید.
مرحله سوم: مسیرهای موجود در طرح و مسیرهای برش لیزر را مشخص کنید.
مرحله چهارم: پس‌زمینه طرح را حذف کنید.
مرحله پنجم: عکس خود را با تصویر مناسب دستگاه تغییر دهید.

آموزش کار با دستگاه لیزر برش (نحوه کار دستگاه برش لیزر)

برای شروع کار با دستگاه برش لیزر ابتدا باید آموزش کار با دستگاه لیزر برش را یاد بگیرید. مرحله اول کار برای ایجاد برش توسط دستگاه لیزر، تعیین طرح است. دستگاه‌ لیزر با استفاده از نرم‌افزارهای موجود کار می‌کنند که ورودی این نرم‌افزارها طرح‌های دلخواه و مطابق با سلیقه ما هستند.

از برش چرم چه می دانید؟ در خیام لیزر با دستگاه برش لیزر چرم خانگی بیشتر آشنا شوید.

بعد از پردازش طرح موردنظر، توسط مین برد دستگاه، دستور اجرای آن‌ها صادر می‌شود و کار دستگاه شروع می‌شود و اثر درخواستی به ‌وجود می‌آید. شما در بخش طراحی این امکان را دارید تا تمام ایده‌های خود را خلق کنید و سرانجام با استفاده از دستگاه آن‌ها را تبدیل به محصول خروجی مطلوب کنید. لیزر کفش که یکی از دستگاه های پرکاربرد در حوزه برش لیزر می باشد، می توانید صفر تا صد اطلاعات مربوط به این لیزر را بدست آورید.

نکاتی که باید پیش از راه‌ اندازی دستگاه لیزر رعایت شود

در آموزش کار با دستگاه برش لیزری فلزات باید نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر است:

  • ابتدا چهارچوب فلزی دستگاه را باز کنید و آن را در محل موردنظر قرار دهید.
  • درصورتی‌که می‌خواهید دستگاه را در محل کوچک‌تر از سایز آن عبور دهید، اصلاً به بازکردن آن فکر نکنید، زیرا باعث آسیب به دستگاه می‌شود.
  • به دلیل وجود سیستم آب خنک در دستگاه برش لیزر استفاده از آب مقطر به‌جای آب معمولی ضروری است، زیرا در صورت استفاده از آب معمولی در مدت طولانی باعث عواملی مانند رسوب گرفتگی خواهد شد.
  • وجود استابلایزر برای محافظت در برابر ولتاژ برق ورودی و خروجی همچنین حفاظت از بخش‌های الکترونیکی مانند پردازشگر مرکزی ضروری است.
  • به دلیل عملکرد الکتریکی و مکانیکی دستگاه، حرکت محورها در کنار موادی از جنس پلاستیک، باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شود لذا وجود چاه ارت ضروری است.
  • برای تست و آموزش اپراتور دستگاه، بعد از راه‌اندازی توسط کارشناس به کامپیوتر یا لب ‌تاپ نیاز است. همچنین برای آموزش تنظیمات دستگاه وجود متریالی که قصد عملیات برش بر روی آن را دارید، نیاز است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات دستگاه برش لیزر به سایت خیام لیزر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان متخصص در این زمینه تماس برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

نصب و تنظیمات دستگاه برش لیزر

نصب و تنظیمات دستگاه برش لیزر

تفاوتی چندانی نمی کند که به دنبال آموزش کار با دستگاه لیزر فایبر باشید یا برش غیر فلزات! اکثر مراحل دستگاه های لیزر شبیه به هم هستند. بعد از کسب اطلاعات کافی در زمینه آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیر فلزات شما می‌توانید بعد از بازکردن و قراردادن دستگاه در محل مورد نظر، موارد زیر را برای نصب و تنظیمات دستگاه برش لیزر با دقت انجام دهید:

  • چرخ دستگاه را قفل کنید.
  • قطعات دستگاه را خارج کنید.
  • تیوپ و چیلر دستگاه را نصب کنید.
  • هواگیری و نصب فن دمنده
  • دستگاه را برای تست روشن کنید.
  • تست‌گیری از اشعه لیزر دستگاه
  • تنظیم و تراز تیوپ
  • تنظیم و تراز لنز و آینه‌ها
  • لنز و آینه‌ها را تمیز کنید.
  • خروجی هد لیزر را بررسی کنید.
  • فن خروجی را نصب کنید.
  • عملکرد درست محورهای x و y را تست کنید.
  • قطعات دستگاه را بررسی کنید.
  • میزکار را تست کنید.

آموزش کار با دستگاه برش لیزری فلزات و غیر فلزات

در حالت کلی آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیر فلزات و فلزات شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • نصب نرم‌افزاری که موردنیاز دستگاه است.
  • پیداکردن سرعت، زمان و توان
  • انتقال فایل برش به سیستم
  • یادگیری اجرا فایل بر روی دستگاه
  • چگونگی تهیه نرم‌افزار مورد نیاز و نحوه‌ کار توسط اپراتور دستگاه
  • تسلط بر عملکرد قسمت‌های مختلف دستگاه
  • نحوه‌ تنظیم دستگاه
  • ارسال فایل به‌صورت مستقیم با فلش
  • چگونگی عملکرد چیلر

نکات ایمنی که باید در زمان استفاده از دستگاه برش لیزر رعایت شود

بعد از اتمام آموزش کار با دستگاه لیزر برش فلزات در زمان استفاده از دستگاه باید نکاتی را رعایت کنیم که به شرح زیر است:

  • بهتر است کارگاه همیشه تمیز باشد.
  • موادی را که خصوصیات آن را نمی‌شناسید، هرگز برش ندهید.
  • در هنگام برش هرگز لیزر را بدون مراقبت رها نکنید.
  • رایج‌ترین اشتباه اپراتورهای جدید عدم نظارت بر دستگاه در هنگام انجام پروژه‌ها می‌باشد.

آموزش کار با دستگاه cnc لیزر

دستگاه سی ان سی درواقع همان دستگاه برش لیزر می باشد که تنها میز متفاوتی دارد. تمام دستگاه های شرکت خیام لیزر cnc هستند! با این دستگاه ها می توانید با توان بالا برش و حکاکی لیزر را در بهترین حالت انجام دهید.

سخن پایانی

بعد از آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیرفلزات شما با استفاده از دستگاه برش لیزر می‌توانید با هزینه‌ کم یک کارگاه صنعتی یا خانگی مختص به خود را داشته باشید و با مواد مختلف مانند چوب و پلکسی (با استفاده از برش پلکسی) محصولات متنوعی را تولید کنید. برای خرید دستگاه برش لیزر متناسب با نیاز خود می‌توانید به سایت خیام لیزر مراجعه کنید تا بهترین دستگاه را متناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید.

امیدواریم در این مقاله آموزش دستگاه برش لیزر را به صورت جامع و کاربردی یاد گرفته باشید.

سوالات متداول

مهم ترین نکاتی که باید قبل از راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر غیر فلزات رعایت کنیم چه نکاتی هستند؟

1- باز گردن چارچوب فلزی دستگاه 2- به دلیل کمبود جا، دستگاه را به هیچ وجه از هم باز نکنید! 3- از آب مقطر برای دستگاه برش لیزر استفاده کنید (آب معمولی باعث ایجاد رسوب می شود.) و 3 نکته حیاتی دیگر که در این مقاله برایتان بیان شده است.

چه مسائل امنیتی را باید حین استفاده از دستگاه برش لیزر فلزات رعایت کنیم؟

رعایت مسائل بهداشتی در محل فعالیت یکی از استانداردهای مهم در این زمینه است. همچنین رعایت جمع آوری اطلاعات از موادی که قصد برش آن ها را دارید بسیار حائز اهمیت می باشد.

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *