ساخت و فروش ماشین آلات لیزر

آشنایی با انواع دستگاه برش لیزر در 10 دقیقه!

انواع دستگاه برش لیزر | خیام لیزر

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی برای برش و حکاکی روی انواع فلزات و غیر فلزات از جدیدترین دستگاه برش لیزر استفاده می کنند. به کارگیری لیزر در حکاکی مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آن می توان به طراحی دقیق، بدون آسیب در سریع ترین زمان ممکن اشاره کرد. در واقع طراحی یا برش بر روی این سطوح با استفاده از پرتو تقویت شده لیزر صورت می گیرد. که سرعت کار را تا حد زیادی بالا می برد و این امر باعث شده است که بسیاری از صنایع و کارگاه های تجاری انواع دستگاه برش لیزر را جایگزین نمونه های سنتی و قدیمی کنند.

انواع دستگاه برش لیزر

به طور کلی از انواع دستگاه برش لیزر در صنایع یا مصارف خانگی و کارگاهی استفاده می شوند. دستگاه های برش در صنعت خود با توجه به متریالی که می توانند برش دهند و با توجه به اشعه به کار گرفته شده در آن ها در دو نوع تقسیم می شوند. هر کدام از آن ها ویژگی ها وکاربرد های مخصوص به خود را دارند که با توجه به نوع ماده و سختی آن، مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه برش لیزر صنعتی

 یکی از انواع دستگاه برش لیزر بشمار می رورند که در کنار سرعت بالا، خروجی بسیار با کیفیت و خوبی دارند. همین امر موجب محبوبیت آن ها در صنایع شده است. همان طور که گفته شد، دستگاه ها برای برش فلزات و غیرفلزات به صورت جداگانه وجود دارند و معمولا دستگاه هایی که از توان بیشتری برخوردار هستند برای فلزات استفاده می شود و آنهایی هم که توان کمتر دارند برای غیر فلزات کاربرد دارند.

دستگاه لیزر co2، مناسب برای غیر فلزات

دستگاه لیزر ماکینگ CO2 | خیام لیزر

برای ایجاد حکاکی و برش بر روی متریال های غیر فلزی مانند برش پلکسی، چوب، پارچه، نمد و… بیشتر از دستگاه برش لیزر co2 استفاده می کنند. این دستگاه از لوله هایی تشکیل شده است که گازهای مختلفی درون آن وجود دارد اما بخش زیادی از گاز ها را کربن دی اکسید تشکیل می دهد.

عملکرد دستگاه به این صورت است که جریان برق با ولتاژ بالا از میان لوله ای که حاوی چند گاز می باشد عبور می دهد. سپس در اثر برخورد این جریان با گازهای درون لوله، فوتون های مواد گازی آزاد می شوند و بعد از انعکاس توسط آینه هایی که در انتهای لوله قرار دارند به سطح ماده مورد نظر می تابند. وظیفه آینه ها بیشتر تشدید حجم نور لیزر می باشد.

ناگفته نماند به کمک این دستگاه لیزر CO2 مارکینگ می توان بر روی برخی از فلزات غیرآهنی مانند آلومینیوم برش ایجاد کرد اما در مجموع برای فلزات مناسب نیستند. تفاوت این دستگاه ها با نوع فلزی در اندازه، سرعت حک و برش، توان لیزر و قطعات یدکی می باشد که با توجه به نوع دستگاه، قیمت آن هم متغیر است.

کاربرد دستگاه co2

از این دستگاه برای برش و حکاکی روی متریال های گوناگون غیر فلزی استفاده می شود و در طراحی مواد مختلف محدودیتی ندارد. یکی از کالاهایی که افراد دوست دارند حکاکی روی آن حتما با لیزر انجام شود چرم است. استفاده از وسایل چرمی محبوبیت زیادی بین مردم دارد و از آنجایی که کیفیت برش روی آن خیلی مهم است، ترجیحا از دستگاه لیزر برای حکاکی آن استفاده می کنند.

یکی دیگر از متریال هایی که ایجاد برش و طراحی روی آن زیبایی بی نظیری را روی آن ایجاد می کند، چوب است. با لیزر چوب حکاکی هایی عمیق و دلخواه می توان ایجاد کرد بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود. در ادامه چند نمونه از کاربردهای انواع دستگاه لیزر بر روی کالاهای غیر فلزی آورده شده است.

  • برش روی پارچه
  • برش کاغذ
  • برش روی نمد
  • لیزر کفش (با این دستگاه دیگر نیازی به نیرو انسانی و ماهر ندارید!)
  • لیزر سنگ

مزایا دستگاه برش لیزر co2

دستگاه برش لیزر co2 در گروه انواع دستگاه برش لیزر قرار دارد و درست از زمانی که برش به کمک گاز های درون لوله انجام می گیرد گرمایی را ایجاد می کند که باعث ذوب شدن مواد اضافه در هنگام برش می شود و آسیبی به سطح کار و محیط کار نمی زند. شاید بتوان این موضوع را یکی از مهم ترین مزایای دستگاه های لیزر به حساب آورد. در ادامه چند مورد از فواید استفاده از دستگاه برش لیزر آورده شده است.

  • عملکرد دقیق
  • امکان انواع طراحی
  • ایجاد امنیت بالا
  • مصرف پایین برق
  • کاربردی در حوزه پزشکی و هنری

دستگاه لیزر فایبر، مناسب برای فلزات

یکی دیگر از انواع دستگاه برش لیزر صنعتی، دستگاه لیزر فایبر می باشد. امروزه فلزات یکی از متریال هایی است که برای ایجاد برش در آنها، از لیزر فایبر استفاده می کنند. شیوه کار دستگاه برش فایبر به این صورت است که طرح مورد نظر ابتدا به کامپیوتر آن داده می شود سپس اشعه لیزر توسط فیبر نوری شدت یافته و بر روی سطح ماده تابانده می شود و در نهایت بعد از تصعید، طرح مشخص شده را پیاده سازی می کند. بعد از اتمام کار، گاز فشار بالا بر روی سطح کشیده می شود که این کار سبب می شود که آن فلز تمیز و صیقل داده شود.

پرتوی تولید شده در برخی از این دستگاه ها به حدی بالا و قوی است که می تواند انواع فلز مثل لوله های فلزی، پروفیل ها و ورق های فلزی که ضخامت زیادی دارند را برش بزند. به همین دلیل برش فلزات یکی از اصلی ترین کاربردهای دستگاه برش لیزر می باشد.

از این دستگاه برای حکاکی روی آهن، سنگ و فلزات سنگین استفاده می شود. دستگاه های فایبر به دلیل پرتوهای قدرتمندی که تولید می کنند قیمت بالایی دارد. کاربرد دستگاه فایبر در صنایع مختلف نظامی، پزشکی، جواهرسازی، هوافضا و رباتیک دیده می شود.

مزایا دستگاه لیزر فایبر

دستگاه لیزر فایبر از نظر کیفیت مانند دستگاه CO2 عمل می کند اما ویژگی که آن را متمایز می کند این است که هزینه نگهداری و تعمیرات این دستگاه به نسبت پایین است. در ادامه چند مزیت فایبر برای شما بیان شده است.

  • کیفیت عالی
  • افزایش سرعت و دقت
  • امکان کار با فلزات بازتابنده
  • مصرف برق پایین
  • کاهش اضافات بعد از برش
  • امنیت بالا

دستگاه برش لیزر خانگی

این نوع دستگاه برش لیزر کوچک و رومیزی است که برای کار در خانه و کارگاه های کوچک مناسب است. بسیاری از افرادی که به دنبال یک شغل مناسب هستند خصوصا خانم های خانه‌ دار با داشتن این دستگاه می توانند فعالیت خود را در خانه شروع کنند. این دستگاه قابلیت دارد بر روی سطوح کوچک با مواد متفاوت مثل چوب، چرم، پارچه، ورق های فلزی و… بتواند کار حکاکی و یا برش را انجام دهد.

برای این کار کافی است که طراحی مورد نظر خود را انجام دهید و فایل طرح خود را در دستگاه وارد کنید سپس محصول دلخواهتان را در سایز کوچک در دستگاه قرار دهید. منتظر بمانید برش و حکاکی با دقت و ظرافت بالا انجام شود.

نکته ای که وجود دارد این است که استفاده از این دستگاه کاملا به صورت اتوماتیک است و این خود باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت می شود. از دیگر مزایای این دستگاه کوچک و به آسانی قابل حمل بودن و در واقع سهولت استفاده از آن است.

همچنین با دستگاه برش لیزر خانگی می توان از طرح های ساده تا طرح های پیچیده را برش زد. و این دستگاه از دقت، کیفیت، سرعت و ظرافت بالا در کار برخوردار است. علاوه بر آن راندمان بالا و استفاده بهینه از مواد و متریال که باعث دور ریز کم در مواد می شود از دیگر مزیت های این دستگاه می باشد.

قیمت دستگاه برش لیزری خانگی

در مورد قیمت دستگاه برش لیزری کوچک رومیزی یا خانگی عوامل مختلفی دخیل هستند که مهم ترین آن، قطعات اصلی به کار رفته در دستگاه است. علاوه بر این عوامل دیگر مثل توان تیوب لیزر، تعداد محورهای دستگاه و همچنین شرکت تولید کننده، برند دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه می توانند جز عوامل تاثیرگذار در قیمت باشند. خیام لیزر یکی از مراجع خرید انواع لوازم یدکی و دستگاه های برش لیزر می باشد که می توانید محصولات خود را از این سایت معتبر خریداری کنید.

دستگاه برش غیر فلزات مدل cheetah 1318

دستگاه برش غیر فلزات مدل cheetah 1318 | خیام لیزر

دستگاه برش غیر فلزات یکی از معروف ترین انواع دستگاه های برش لیزر می باشد که در ابعاد ۱۳۰ * ۱۸۰: ۲۸۰۰ * ۱۷۵۰ * ۱۱۰۰ mm می باشد و سرعتی در حدود ۱۰۰۰ میلی متر بر ثانیه سرعت دارد.

برخی از ویژگی های دستگاه برش غیر فلزات

  • طراحی انحصاری بدنه ،کاملا مستحکم و تراش خورده با دستگاه سی ان سی
  • دارای تیوب رسی ۱۲۰ وات برترین مارک موجود در ایران
  • دارای کنترلر RDC6442 صفحه رنگی ، دارای قابلیت نمایش کار هنگام برش و ادامه دادن برنامه بعد از قطع شدن برق
  • دارای حافظه داخلی و کار با دستگاه به صورت آفلاین بدون نیاز به کامپیوتر

دستگاه لیزر ماکینگ CO2

دستگاه لیزر ماکینگ CO2 | خیام لیزر

 این دستگاه با توجه به ابعاد کوچکی که دارد در مکان های مختلف به راحتی قابل استفاده است. ابعاد ۱۶۰ * ۵۰ * ۲۰۵ و سایز میز کار ۳۰ * ۳۰ و دقت ۱ – ۱۰۰۰ میلی متر بر ثانیه از مشخصات دستگاه co2 می باشد. برش انواع متریال های مختلف مثل سنگ، چوب، کاغذ و حتی برش لیزری پارچه با این دستگاه امکان پذیر است.

ویژگی های دستگاه مارکینگ co2

  • ۱۳۰ وات توان دستگاه
  • سرعت حکاکی ۱ – ۱۰۰۰۰
  • سرعت برش لیزر ۱ – ۱۰۰۰

قطعا انتخاب دستگاه لیزر مارکینگ co2، می تواند کسب و کار شما را متحول کند! از طریق کسب درآمد با دستگاه برش فلزات و غیر فلزات زندگی متفاوتی را تجربه کنید. برای دریافت خدمات برش و حکاکی لیزر و یا خرید دستگاه های برش لیزر می توانید با شماره های ۰۵۱۳۶۵۱۶۱۶۱ و ۰۹۱۲۵۱۲۳۱۷۲ تماس بگیرید.

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ | خیام لیزر

یکی از پرفروش ترین محصولات خیام لیزر دستگاه فایبر می باشد. این دستگاه با داشتن عملکردی دقیق و عالی، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. دستگاه های لیزر فایبر مدل های مختلفی دارند که می توانید از خیام لیزر این دستگاه سودآور را تهیه کنید.

ویژگی های دستگاه فایبر

  • دارای ابعاد کوچک و خانگی
  • حکاکی بر روی سخت ترین اجسام
  • بالاترین سرعت بدون داغ شدن
  • بدون استفاده از جوهر یا وسیله اضافی

جمع بندی

قطعا شناخت کافی از انواع دستگاه برش لیزر می تواند روی کیفیت خروجی کار تاثیرگذار باشد و انتخاب مناسب دستگاه لیزر، در صرفه جویی هزینه برای افراد می تواند کمک کننده باشد. وجود انواع دستگاه برش لیزر ممکن است انتخاب برای خرید را برایتان دشوار کند. اگر تمایل دارید تا با راهنمایی کامل به یک منبع سود و کسب درآمد برسید، می توانید راهنمای خرید بهترین از متخصصان فروشگاه خیام لیزر کمک بگیرید. با توجه به کارایی های متفاوت و متنوعی که این دستگاه هایی که در این فروشگاه وجود دارد می توانید برای ایجاد یک کسب و کار موفق همراه با کمی تلاش و خلاقیت از آن بهترین بهره را ببرید.

سوالات متداول

دستگاه برش لیزر خانگی چه کاربردهایی دارد؟

بسیاری از افرادی که به دنبال یک شغل مناسب هستند خصوصا خانم های خانه‌ دار با داشتن این دستگاه می توانند فعالیت خود را در خانه شروع کنند. این دستگاه قابلیت دارد بر روی سطوح کوچک با مواد متفاوت مثل چوب، چرم، پارچه، ورق های فلزی و… بتواند کار حکاکی و یا برش را انجام دهد.

دستگاه برش لیزر co2 چه مزایایی دارد؟

دستگاه برش لیزر co2 در گروه انواع دستگاه برش لیزر قرار دارد و درست از زمانی که برش به کمک گاز های درون لوله انجام می گیرد گرمایی را ایجاد می کند که باعث ذوب شدن مواد اضافه در هنگام برش می شود و آسیبی به سطح کار و محیط کار نمی زند. اطلاعات بییشتر در مقاله برایتان بیان شده است.

نظرات شما