ساخت و فروش ماشین آلات لیزر

فرایند 0 تا 100 لیزر حکاکی سنگ قبر + دستگاه حکاکی سنگ مزار

دستگاه لیزر حکاکی سنگ قبر، از جمله دستگاه های کاربردی در حوزه لیزر برش غیر فلزات است که می تواند انواع طرح ها و نقوش را بر روی انواع سنگ و سنگ قبر با دقت بالا حکاکی کند. اگر به دنبال تحول در شغل سنگ تراشی خود هستید و می خواهید سریعتر به مشتریان خود کارهای با کیفیت را با دقت بالا تحویل دهید، تهیه یک دستگاه حکاکی سنگ قبر می تواند برای شما راهگشا باشد. خیام لیزر از جمله مجموعه های بزرگی است که دستگاه های حکاکی و برش لیزر را با بالاترین کیفیت و خدمات پس از فروش ارائه می نماید.

مزایای دیگر دستگاه لیزر حکاکی سنگ قبر چیست؟ آیا می‌توان از حکاکی لیزر برای برش سنگ استفاده کرد؟ تجهیزات مورد نیاز برای حکاکی عکس روی سنگ قبر چیست؟ از کدام دستگاه‌ها برای این کار باید استفاده کرد؟ مشاورین مجموعه خیام لیزر به شما کمک خواهند کرد تا بهترین انتخاب را برای توسعه کسب و کار خود داشته باشید.

انواع دستگاه حکاکی بر روی سنگ با لیزر

ویدیو عکس لیزری روی سنگ قبر

سنگ تراشی از جمله مشاغل سنتی است که از گذشته تا به امروز به حیات خود ادامه داده است. شاید در نگاه اول شغل سنگ تراشی سنگ قبر بسیار پر زحمت و بدون درآمد کافی بنظر برسد. اما باید گفت با استفاده از تکنولوژی های جدید مثل حکاکی لیزر نه تنها این شغل به یک کسب و کار مدرن تبدیل شده، بلکه جزء حرفه های پولساز نیز محسوب می شود.

 

ویژگی فرآیند لیزر حکاکی سنگ قبر چیست؟

کارشناسان، برای حکاکی روی سنگ، دستگاه لیزر را توصیه می‌کنند. اما برخی افراد این محصول را دستگاه برش لیزر می نامند که نامی اشتباه است. نام درست سیستم حکاکی سنگ مزار، دستگاه حکاکی روی سنگ قبر می باشد. هنگامی که لیزر حکاکی سنگ قبر انجام می‌شود، ذرات مواد سنگ توسط دمای بالای پرتو لیزر تبخیر می‌شوند. در این حالت عمق کمی بدون آسیب به ساختار سنگ، شکل می‌گیرد. تفاوت در اثر روی سنگ، توسط حکاکی لیزری آشکار می‌شود.

تجهیزات اصلی دستگاه حکاکی لیزری، قاب بادوام سفت و سخت و میز کار متحرک است. سختی و وزن بالای تجهیزات پیش نیازی برای جلوگیری از شکستن دستگاه در زیر وزن سنگ قبر است. یک تیوب لیزر ۶۰ یا ۸۰ وات قدرت کافی برای حکاکی روی سنگ قبر را دارد. علاوه بر این، اگر تیوب لیزر به جای تمام توان با قدرت ۱۰ – ۱۲٪ استفاده شود، عمر طولانی‌تری خواهد داشت. تیوب لیزرهای خیام لیزر می تواند انتخاب خوبی برای طور عمر بیشتر در کنار کارایی آن باشد.

هنگام پردازش سنگ مرمر سفید و سیاه بر روی دستگاه لیزر، لازم است از آسیاب مخصوص استفاده شود تا تصویر به وضوح قابل مشاهده و روشن باشد. در حالی که عکس لیزری روی سنگ قبر گرانیت معمولاً حتی بدون مرحله سنگ زنی زیبا به نظر می‌رسد.

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره تخصصی، لطفا شماره تماس خود را در فرم وارد نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان ما 09152159646 (خانم ظفرزاده ) و یا 09152159636 (خانم دهنوی) تماس حاصل فرمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، لطفا شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید. و یا می توانید با شماره 05136072452 (دفتر فروش) و 05136516161 (واحد خدمات) تماس حاصل فرمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

چگونه تصویر را برای دستگاه لیزر سنگ قبر آماده کنید؟

آماده کردن تصویر برای حکاکی لیزر سنگ قبر

حکاکی طرح گل روی سنگ

حکاکی روی سنگ قبر

برای این کار ابتدا، تصویر را در نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید. سپس رنگ و نور تصویر را روی واضح‌ترین حالت قرار دهید. بعد از آن تصویر را در نرم‌افزار فتوگرو به وکتور تبدیل کنید. در نهایت از طریق دستگاه لیزر، حکاکی عکس روی سنگ قبر را انجام دهید.

انواع دستگاه‌ های لیزر حکاکی روی سنگ قبر

دستگاه‌ های لیزر سنگ مزار دارای قطعات، شاسی و مشخصات فنی متفاوتی هستند. این دستگاه‌ها، می‌تواند با کیفیت بسیار بالا عمل حک تصاویر روی سنگ را انجام دهند. اگر در هنگام کار حکاکی برق رفت دستگاه می‌تواند ادامه کار را ذخیره کرده و بعد انجام دهد. در ادامه چند مدل دستگاه مناسب برای لیزر حکاکی روی سنگ قبر را بررسی می‌کنیم.

دستگاه حکاکی سنگ قبر مدل CHEETAH 1318

دستگاه 1318

این دستگاه که با نام دستگاه برش غیر فلزات هم نامیده می شود، با داشتن میز کار بزرگ، توانایی حکاکی بر روی سنگ گرانیت، کاشی، سرامیک، شیشه، آیینه و اجسام سخت و انواع غیر فلزات با سرعت ۱۰۰۰ mm/s را دارد و به عنوان بهترین دستگاه حکاکی سنگ قبر لقب گرفته است! در ادامه سایر خصوصیات دستگاه برش لیزر تولید شرکت خیام لیزر را بررسی می‌کنیم.

به دنبال یک دستگاه همه کاره هستید؟ پیشنهاد ما خرید و آشنایی با قیمت دستگاه لیزری سنگ قبر CHEETAH 1318 می باشد.

  • بدنه مستحکم و تراش خورده با دستگاه سی ان سی با طراحی انحصاری
  • دارای تیوب مدل رسی ۱۲۰ وات (برترین مارک موجود در ایران)
  • دارای کنترلر RDC6442 صفحه رنگی
  • قابلیت نمایش کار هنگام برش و حکاکی
  • قابلیت ادامه دادن برنامه در صورت قطع شدن برق
  • حافظه داخلی و کار با دستگاه به صورت آفلاین بدون نیاز به کامپیوتر
  • سیستم زمان‌سنج و محاسبه زمان کار قبل از انجام خدمات
  • برق مصرفی تک فاز ۲۲۰ ولت
  • دارای میز ثابت تیغه‌ای و میز زنبوری
  • دارای ۱۲ ماه گارانتی قطعات و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه می توانید با کارشناسان مجموعه خیام لیزر ارتباط بگیرید.

دستگاه لیزر حکاکی سنگ تک همزمان مدل CHEETAH 1590

خرید دستگاه حکاکی لیزری روی شیشه

این دستگاه با میز کار بزرگ، توانایی حکاکی بر روی سنگ گرانیت، کاشی، سرامیک، شیشه، آیینه و اجسام سخت و انواع غیر فلزات چرم، چوب، پلکسی، پارچه، کاغذ و مقوا با سرعت ۱۰۰۰ mm/s را دارد. این مدل برای کار‌های تیراژ بالا بسیار مناسب است. تیوپ لیزر این دستگاه، عملکرد روان و کیفیت حکاکی را بهبود می‌بخشد. در ادامه سایر خصوصیات دستگاه برش لیزر تولید شرکت خیام لیزر را بررسی می‌کنیم.

  • طراحی انحصاری بدنه به صورت چهار قطعه با قابلیت جداسازی کامل
  • دارای تیوب رسی ۱۰۰وات و ۱۲۰ وات
  • سیستم غلتکی با دقت و کیفیت بالا و استهلاک کمتر نسبت به ریل و واگن
  • دارای کنترلر RDC6442 صفحه رنگی
  • قابلیت نمایش کار هنگام برش و حکاکی
  • قابلیت ادامه دادن برنامه در صورت قطع شدن برق
  • انتقال فایل توسط فلش بدون نیاز به کامپیوتر
  • سیستم زمان‌سنج و محاسبه زمان کار قبل از انجام خدمات
  • برق مصرفی تک فاز ۲۲۰ ولت
  • برش اجسام به طول بی‌نهایت
  • توانایی کار با یک هد

نمونه کار دستگاه حکاکی و برش لیزر

 

قیمت حکاکی عکس روی سنگ قبر

قیمت حکاکی عکس روی سنگ قبر در روش سنتی به مهارت استاد و میزان شباهت عکس متوفی بستگی دارد. این روش ممکن است گرانتر از عکس لیزری روی سنگ قبر باشد و زمان بیشتری برای آماده شدن آن صرف شود.

مزایای دستگاه‌ های لیزر برای حکاکی سنگ قبر چیست؟

مزایا دستگاه های حکاکی سنگ مزار

حکاکی پرچم روی سنگ

حکاکی روی سنگ بیشتر برای تولید یادبود، سنگ قبر‌ها، تابلو‌ها و عناصر تزئینی بنا‌های تاریخی استفاده می‌شود. در ادامه مزایای حکاکی سنگ قبر با دستگاه لیزر را بررسی می‌کنیم.

  • تصویر ایجاد شده با دستگاه لیزر، کیفیت بالاتر و جزئیات بیشتری دارد.
  • با توجه به قطر کمتر پرتو لیزر، مقدار DPA تصویر برابر با ۲۵۰۰ است.
  • هنگام حکاکی با دستگاه لیزر، ساختار سنگ حفظ می‌شود.
  • پرتو لیزر با تبخیر لایه بالایی، مواد الگویی را تشکیل می‌دهد و به لایه‌های اصلی سنگ آسیب نمی‌زند.
  • دستگاه لیزر بسیار سریع است.
  • مواد مصرفی دستگاه‌ های لیزر عمر طولانی‌تری دارند.
  • قابلیت حکاکی چند قطعه کار به صورت همزمان وجود دارد.
  • تجهیزات لیزری به مواد مصرفی زیادی نیاز ندارند.
  • تغییر ارتفاع میز کار به صورت الکتریکی انجام شده، که هنگام حکاکی لیزر قطعات سنگین سنگ ضروری است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از مزایای دستگاه های لیزر می توانید یک مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت خیام لیزر دریافت نمایید.

سنگ های مناسب جهت حکاکی با لیزر

حکاکی روی سنگ با لیزر

حکاکی طرح پرنده روی سنگ با لیزر

سنگ مرمر: این نوع سنگ دارای بافت ظریف است. به طور مثال، حکاکی عکس یا متن روی سنگ قبر مرمر را می توان نام برد. به علت دارا بودن طیف های وسیعی از رنگ های سنگ مرمر مانند مشکی، یاسی و سبز در بین مشتریان محبوبیت بالایی دارد.

سنگ گرانیت: این سنگ به علت دوام بالا بهترین سنگ برای متن و طرح های گرافیکی است. سنگ گرانیت از جنس سنگ های صخره است که در اعماق زمین شکل گرفته است.

سنگ رودخانه: این سنگ ها در بستر رودخانه، با جاری شدن آب سطح صاف و صیقلی پیدا کردند و سنگ های مناسبی برای حکاکی می باشند. معمولا سنگ های رنگ تیره بخاطر سطح صافی که دارند بیشتر برای حکاکی سنگ با لیزر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع سنگ های روخانه ای، سنگ عقیق است که نقش و نگارهای زیبایی با دستگاه برش لیزر روی آن انجام می شود.

حکاکی روی سنگ با لیزر با توجه به ترکیب سنگ

حکاکی دستگاه لیزر سنگ قبر بسته به ترکیب سنگ، به دو صورت است:

  • حکاکی روی سنگ با لیزر برای کاشی و تخته سنگ
  • حکاکی سنگ عمیق برای سنگ های گدازه، سرامیک، سنگ مرمر، گرانیت سیاه و سنگ ریزه

نکته: برای سنگ قبر که از نوع گرانیت یا مرمر است معمولا کمی رنگ به آن اضافه می شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

حکاکی لیزری روی سنگ عقیق

حکاکی روی عقیق با لیزر

حکاکی روی سنگ عقیق با حک لیزری

یکی ازشاخه های اصلی هنر حکاکی، روی انوع سنگ عقیق است. امروزه بهترین روش برای حکاکی روی عقیق با لیزر است که با ظرافت هرچه تمام روی این سنگ انجام می شود.

حکاکی روی سنگ با لیزر، جایگاه شناخته شده ای در حکاکی دارد که از جدید ترین دستگاه های لیزر CNC استفاده می شود. استفاده از این دستگاه برای حکاکی رو سنگ عقیق ضمن این که دقت بسیار بالایی دارد، در مدت زمان کوتاهتری حکاکی انجام می شود.

در صورتی که علاقه مندید بدانید دستگاه حکاکی و برش لیزر روی چه سنگ های حکاکی عمیق انجام می دهد، می توانید با کارشناسان مجموعه خیام لیزر ارتباط بگیرید.

برخی از مدل های دستگاه حکاکی روی سنگ با لیزر، کوچک می باشد و به صورت رومیزی قابل استفاده است. برای افرادی که قصد ایجاد یک کارگاه خانگی دارند، مناسب است.در صورت این که بتوانید نقش و نگارهای خلاقانه ای ایجاد کنید، حتما می توانید مشتریان خاص خودتان را پیدا کنید.

انواع مدل های برش سنگ با لیزر از نظر ابعاد

دو نوع مدل برش سنگ با لیزر به طور کلی در بازار موجود است:

  • مدل قابل حمل یا متحرک:

این مدل ها وزن سنگینی ندارد و برش کار سرعت بالاتری می تواند داشته باشد و همچنین در زمان نیز با این مدل صرفه جویی می شود و با استفاده از این دستگاه می توان برش را در هر جایی که لازم باشد انجام دهیم.

  • مدل کارگاهی یا ثابت:

این مدل برش سنگ با لیزر در پروژه های سنگین استفاده می شود. به خاطر سنگین بودن این مدل دستگاه ها در مکانی ثابت قرار دارند. از ویژگی های این دستگاه می توان به بالا بودن قدرت موتوری و طول برش بیشتر سنگ اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه های لیزر و دریافت اطلاعات از قابلیت های هر یک از آنها می توانید با مشاورین خبره خیام لیزر ارتباط بگیرید.

کلام پایانی

با جمع‌ بندی موارد ذکر شده در بالا، یک دستگاه لیزر، برای لیزر حکاکی سنگ قبر کیفیت بالا، سرعت عمل و عمر طولانی‌تر مواد مصرفی را به همراه دارد. دستگاه‌ های لیزر برای حکاکی تا توان ۸۰ وات برای حک تصویر مناسب هستند. همچنین با انواع دستگاه حکاکی سنگ مزار یا همان سنگ قبر هم آشنا شدید.

خیام لیزر از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد. این شرکت با پشتوانه سال‌ها حضور در عرصه صنعت کشور و با بهره‌گیری از دانش روز دنیا در کنار تیم‌های متخصص، نقشی مؤثر در ایجاد فضا‌های تازه در خلق مشاغل نو و بهـبود فـضای کسب و کار، با استفاده مفید از دانش و تکنولوژی لیزر را داشته است.

گروه صنعتی خیام لیزر در این مدت با صنایع مختلف کشور از جمله دولتی، خصوصی و به ویژه بنگاه‌های کوچک زودبازده همکاری کرده است. این مجموعه صنعتی علاوه بر ساخت دستگاه لیزر، ارائه قطعات یدکی و ضروری دستگاه و خدمات برش و حکاکی لیزر را نیز انجام می دهد. در این متن به بررسی دستگاه‌ های لیزر حکاکی روی سنگ قبر و ویژگی‌های آن پرداختیم. اگر سؤالی در این مورد دارید، در بخش کامنتها برایمان بنویسید. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد.

سؤالات متداول

قیمت دستگاه لیزری سنگ قبر چقدر است؟

قیمت دستگاه لیزر حکاکی روی سنگ مزار به شاسی دستگاه، قطعات، نوع تیوپ لیزر و برند دستگاه بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات دقیق و دریافت راهنمایی از قیمت دستگاه لیزر حکاکی سنگ مزار می توانید با شماره 09125123172 تماس بگیرید.

چه تجهیزاتی برای حکاکی روی سنگ قبر مناسب است؟

دستگاه‌ های حکاکی‌های لیزری با توان ۶۰ یا ۸۰ وات در بسیاری از کارگاه‌های سنگ قبر استفاده می‌شود. این تجهیزات دارای مکانیزم زنجیره‌ای برای بلند کردن میز است که می‌تواند تا ۸۰ کیلوگرم را تحمل کند.

چه دستگاهی برای حکاکی سنگ قبر مناسب است؟

دستگاه لیزر، یک انتخاب عالی برای ایجاد تصاویر و حروف روی سنگ است. با توجه به ساختار سنگ، با انتخاب حکاکی یک طرفه، کیفیت افزایش می‌یابد.

چه چیزی کیفیت لیزر حکاکی سنگ قبر را تعیین می‌کند؟

عوامل متعددی مانند ساختار مواد، همگنی ساختار سنگ، هندسه شکاف‌ها در نقاشی، وضوح تصویر و نسبت اندازه‌های تصویر به جزئیات ساختاری آن بر کیفیت تصویر به دست آمده تأثیر می‌گذارد.

نظرات شما

14 دیدگاه در “فرایند 0 تا 100 لیزر حکاکی سنگ قبر + دستگاه حکاکی سنگ مزار

  1. امان آزار گفت:

    سلام، من از افغانستان هستم یه دستگاه میخوام برای حکاکی چهره به صورت سه بعدی.
    شما دستگاه های حکاکی تون به چه صورت عمل می کنن.

  2. صمد دلارامی گفت:

    سلام من یه یک سالی رو توی بهشت رضا مشهد کار کردم. الان میخوام یه دستگاه حکاکی سنگ قبر بخرم و با بودجه متوسط شروع به کار کنم. شما برای این مورد پیشنهادی دارین.

  3. حسن بخشی زایی گفت:

    سلام. برای خرید یک دستگاه آکبند حکاکی سنگ قبر باید حداقل چقدر هزینه کنم.

  4. علی زوریان گفت:

    سلام. خدمات حکاکی روی سنگ قبر رو هم انجام میدین.

    1. رحیم نهتانی گفت:

      سلام، بله برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط 05136516161 باشید.

  5. جلیل بلاغی گفت:

    سلام، من دستگاه Gravor مدل G1d میخوام. امکان دارد لیستی از قیمت دستگاه های لیزر حکاکی سنگ قبر برایم ارسال کنید. ممنونم

  6. مرتضی قنبرپور گفت:

    سلام
    من برای برادرم قصد خرید یک دستگاه لیزر حکاکی سنگ دارم اصلا اصلاعاتی در این خصوص ندارم میشه راهنمایی بفرمائید

    1. khayam-laser-form گفت:

      با سلام لطفا با شماره09152159636 تماس بگیرید.

      1. سجاد گفت:

        سلام و عرض خسته نباشید؛ لطفا برای خرید و نحوه استفاده از دست گاهتون رو برام توضیح بدید ممنون

        1. khayam-laser-form گفت:

          سلام وقت بخیر .شماره تماس لطفا بفرمایید و یا با شماره 09152159636 تماس بگیرید.سپاس.

        2. khayam-laser-form گفت:

          سلام وقت بخیر شماره تماس لطفا

    2. محمد نوری گفت:

      سلام
      من یک بیمار تصادفی ام که در ۴۲سالگی بازنشست فولاد شدم و میخوام حکاکی سنگ قبر راه بندازم
      شما دستگاه قسطی و شرایطی میفروشید؟
      لطفا جوابم را پیامک بزنید
      ۰۹۳۰۴۸۳۴۳۶۰نوری

      1. khayam-laser-form گفت:

        درود بر شما-به جنابعالی پیامک داده شد .با احترام

    3. جناب آقای خانی گفت:

      سلام وقتتون بخیر، لطفا اطلاعات تماستون رو ثبت کنین کارشناس مربوطه جهت مشاوره باهاتون تماس میگیرن.
      https://khayamlaser.com/contact-us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *